tisdag 9 december 2008

Ledig dag?????????

Jag har ledigt från mitt andra jobb, så nu är det arbetet här hemma som gäller.

 Visar mina loppis-ljusstakar, som jag tyckte  det kunde bli någonting av. De är stora och tunga, men med lite vit färg så har de blivit riktigt snygga. 

Det går ju som en dans att måla när man lyssnar på IL DIVO, jag köpte deras julskiva så nu är det sååååå juligt här.
 (de är ju ena riktiga puddingar att titta på).

Det blev färg över när jag målade dörren, så risken är stor att det blir mer vita saker här hemma. När jag ändå var i tagen så bytte jag gardiner i köket igen (ja jag vet jag är ombytlig). Det var ju roligt att sätta upp ljusstaken (fast utan ljus) och då ville jag ha andra gardiner som passade till mina ny- inköpta vita julstjärnor. Då hade jag inga krukor som jag tyckte passade, fast halva källaren är full av sådana. Vad gör man då????????

Man tager vad man haver..........linne- tyg är bra. Klippte till lite tyg och satte snören om...   och  vips så passade allt ihop.


Hämtade lite mossa när jag var i skogen och gjorde några mossbollar som jag la i en korg på verandan.

 Nu har mörkret lagt sig, så det blir inget utepyssel . Ska nog softa lite och ta en god fika med mannen. 


Må gott / Ann-Louise



Inga kommentarer:

Sessan

Sessan
Våran pussgurka