fredag 16 januari 2009

Fredag



Jag längtar..............att det ska bli ljusare så som de flesta vill. Jag blir trött av att det mörknar tidigt. Men det är ju inget nytt, vi är ju bara i januari månad.  Idag när jag var och handlade skulle jag köpa en bukett frasiga tulpaner, så klart glömde jag det. Fick ta några fusk som jag hade hemma. Rosa tulpaner i zinkvas blev inte så dumt, det får duga så länge. Passade även på att ändra lite i fönstret, fick tag på två kannor från Hemtex (rea så klart).


Mr H var på systemet och köpte Madeira vin , som vi sitter och läppjar på.  Det var några år sedan vi var på Madeira och köpte med oss lite av deras goda viner. 
 Imorgon är det städdag för mej, det har blivit eftersatt. Ska försöka måla färdigt min hylla så den blir klar, sen blir det kalas hos min svåger(alltid mycket god mat)

 Nu måste jag fukta strupen med lite gott vin      Sov Gott/Ann-Louise

3 kommentarer:

Bittan sa...

Va fint du har gjort :-)

kram Bittan

LillaFlisan sa...

Tack för din rara kommentar!!!

Vilket FANTASTISKT hus du har!!!

Blir alldeles lyrisk!!

Jag måste också säga att jag tycker precis som du mer och mer om svart, dina "svarta bilder" på ditt hem var ju störtsköna. Det blir ju en sån härlig kontrast mot de flesta färger.

stor kram och en fortsatt trevlig helg!!!

Kram


Flisan

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan! vilka fina kannor du har köpt Du har så varmt och ombonat hos dig...
Ha de bra!
Kram
Birgitta

Sessan

Sessan
Våran pussgurka