söndag 22 mars 2009

Gungstol




En liten stol att gunga i, ska nog ha den i trädgården. Denna lilla söta stol såg jag för ett tag sedan på Erikshjälpen. Köpte den inte, men ångrade mej, den fanns kvar 1 vecka senare och nu är den min.  Jag köpte vaxduk för att klä om den, eftersom den ska stå ute på terassen. När jag kom hem med stolen började eländet, det gick inte att plocka isär den. Dom hade klätt stolen innan den var ihopsatt. Hur gör man då?? Fick klippa på frihand och limma på vaxduken med limpistol(de var hett) nöden har ingen lag, stolen ska kläs om !!!!!!!!! Jag visste inte ifall tyget skulle smälta, men ni ser ju resultatet.

 Nu väntar jag på solen så jag kan sola, virka o gunga i min stol.

1 kommentar:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fin den blev! Men vilket pyssel med att limma och stå i...
Det var bra jobbat tycker jag!
Kram
Marie

Sessan

Sessan
Våran pussgurka