tisdag 24 mars 2009

Krama och klämma









Tänk om det var så enkelt att man kunde klämma, knyckla och krama lite och vips så satt kläderna perfekt. Just så är det med min "hönsnätsprovdocka". Jag gillar hönsnät, det går att forma nästan till var som helst. Idag gjorde jag en provdocka av nät, och en gammal lampfot. Ska måla foten vit, men jag var tvungen att prova om det gick att göra en torso, och det gjorde det. Hotade mannen att jag skulle göra en avbild av honom i hönsnät, om han inte var snäll. Han tyckte inte att det var en bra ide, (han vet vilken fantasi jag har), men .....han är ju jämt snäll.
Hämtade en sommarklänning och klädde på min docka, lite pynt och sen var hon klar. Hon står i hallen och välkomnar våra gäster(eller skrämmer bort dom).

Sydde färdigt mina linnekuddar som jag gjort tryck på. De ligger i soffan i tv-rummet till Skrållans förtjusning så hon har något att ligga på.


Har en förkärlek för gamla silversaker, allt är förresten inte silver men det är snyggt ändå. Just nu står det ett gäng på mitt skinnbord och glänser.  




1 kommentar:

Bittan sa...

Tack :-) Sonen ville köpa mej en papegoja som matchar sjörövarlappen så det är bara att se det komiska i hela j..a situationen :-)
Va cool hon blev med klänning. Hur lyckades du få fast ställningen ?
kram B

Sessan

Sessan
Våran pussgurka