måndag 13 april 2009

Firat Påsk





Denna sköna påsk, har varit en ute helg. Visserligen har jag jobbat kvällspass(tog en kväll ledigt) men vädret har ju bjudit på sol och fågelsång.  Vi har varit och putsat på båten, lite bättring och lite vax sen såg hon riktigt snygg ut. Hon ska sjö sättas nästa helg. Får se om vi har lika tur med vädret då.  

Idag var barnen hemma på påskmiddag, det serverades ugnsbakad färsklax, med saltbakade färskpotatis och sparris samt två olika såser en varm, en kall och en sallad. Vi avslutade med rabarber o jordgubbspaj med lättvispad grädde och kaffe. Det var inte mycket mat kvar, våra barn älskar fisk så det gäller att laga mycket av den varan när de är hemma.

Har varit ute på en hundpromenad med Skrållan och Mr H. Han fick kopplet och jag tog stavarna, måste pröva hur det är att gå med stavar. Det gick väldigt bra att stava sej fram i skogen, fick upp lite fart. Väl hemma igen så var det dax för kaffe, kan ni tänka er det fanns lite paj kvar och den slank ner så fint i min mage(förstår inte varför jag ska äta upp allt som finns kvar)nog om det......Det har varit en härlig helg.

2 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Kul att du hittade in till mig och
gissar mitt turnummer. Gissa gärna igen för ingen har rätt ännu.
Jag är imponerad av eran båt och min gubbe skulle tappa hakan, han gillar båtar. Fin blogg jag återkommer.
Haregott!

Bittan sa...

Lycka till med sjösättningen, ni kommer iaf att ha tur med vädret .Det ryktas sol o värme . Själva ska vi ta 1:a spadtaget till Carpe diem så det får väl bli skumpa :-)
Hörs nästa v . Vi kan väl ta ett " glas vatten " ist för fika :-)

Kram B

Sessan

Sessan
Våran pussgurka