tisdag 2 juni 2009

Regn och pyssel


Idag blev det en liten runda till sortergården, sen måste man ju fylla på lite, så färden gick till Erikshjälpen. Där inhandlades dessa två lampor, som jag visste direkt vad jag skulle förvandla dom till.

Den ena fick bli en vit målad lampa med ny skärm sydd av ett bomullstyg.
Den andra fick bli fot till ett betongfat som jag gjorde för ett tag sedan. Limmade på mina betongrosor som extra dekoration. 

 Ändrade om lite på byrån i sovrummet nu när sakerna börjar  bli färdiga. Min lilla virkade väska med rosor på hängde jag över fönsterluckan




Har gjort lite småpyssel, som dekorerade tändsticksaskar.

Började att måla min tallrikshylla, så nu får den torka tills nästa strykning. Problemet är att jag inte har någon stans att hänga den, men det ordnar nog säj. Tänkte ha mina Jeanne´d Arc Living magasinen i den

Emellan allt pyssel så bakade jag bröd. Jobbar kompisarna ska få smaka på brödet imorgon, vi har P-möte och vi brukar fika lite, ska nog ta med mej lite hemmagjord rabarbermarmelad också.

Inga kommentarer:

Sessan

Sessan
Våran pussgurka