måndag 31 augusti 2009

Ledig måndag



Idag och imorgon är jag ledig, för jag har jobbat i helgen,skönt...........Tog mej en tur i trädgården, för att sätta om lite blommor. Balkonglådorna är fortfarande fina så dom får vänta lite med att få höstdekoration. 

Var faktiskt och tränade lite styrketräning, det var längesedan. Värmde upp med att gå, jogga, springa på löpbandet(2km) sen gick jag loss på maskinerna. Var helt ensam på gymmet, så jag kunde sjunga med så mycket jag ville till  musiken i mina öron. Gissa om jag hade det trevligt.
Min vita lådstege fick nya blommor, tillsvidare lite tåliga växter.

Hängjordgubben blommar fortfarande, så han fick vara kvar.
I källaren har jag haft porslinslådor(heter det så??) tror jag har haft dom i 20år. Använt dom från och till, nu är det till!! Vet inte vad jag ska ställa dom, men det ordnar nog sej.(kanske ha blommor i dom)
Fick tag i penseln igen, så det blev lite vitt på en gammal träfot. Har ingen aning vad det ska bli av den, jag får tänka på saken.
I ett av våra(skräp)rum, har jag denna skänk. Den är marmorerad i en gulbrun nyans, för tillfället har jag sänglinnen i den. Om jag hade plats för den någonstans så skulle den vara vit. Det är synd att den står undangömd, men jag har inte tänkt på den som en snygg vit gammal skänk(tänk vad man kan ändra sej) Kanske man skulle gå lite husesyn, för att se var man kan knöla in den (har ju ganska fullt av saker). 

Egentligen borde jag ställa mej vid strykbrädet, men det är ju roligare att baka. Fick tag i ett bullrecept som ser ovanligt gott ut, får se vad jag hinner med. Kanske bulldoften sprider sej ikväll i det Anderssonska hemmet.


Inga kommentarer:

Sessan

Sessan
Våran pussgurka