tisdag 8 september 2009

Ny byst igen?

nä inte jag, men det har blivit tillökning av provdockor. Gamla dockor med stativ, tror ni jag hoppade högt???? när jag till och med kunde köpa 4st. En skulle grannen ha och en till store grabben, men dom dockorna hade kort stativ. Får se om dom ska kläs eller bara vara som dom är. Tycker nog att de är snygga som dom är...... eller ?
Har gjort färdigt mitt gigantiska kakfat (80cm högt) hittade först inte några träbrickor som passade, tänkte ta runda fat men jag sprang på några gamla fat på Eriks hjälpen som fick bli vita. Kapade av en stor träljusstake som fick bli mittpinne. Resultatet ser ni på bilden.
Denna vackra skrivmaskin hittade jag i en antikaffär i grannbyn. Den fungerar!!!!!!! Tror väl inte att alla delar min uppfattning av vad som är vackert med en gammal skrivmaskin, men kolla in vilka vackra tangenter. Formen är det inget fel på,  kurvig och svart
Lire småpyssel har det blivit, bla inslagen skokartong i vaxpapper med dekoration, som pryder väggen.

Denna koloss hittade jag på MIN parkeringsplats..........gud var har lille sonen hittat på nu, en stor hjullastare (enligt sonen var den inte alls så stor) den skulle bara ut till ett annat jobb, så lilleman körde den dit.

Nu ska jag ut och gå med stavar.

1 kommentar:

Sara sa...

Hallå! Jag bara älskar kakafatet. Vad duktig och finurlig du är =) Vilket bra tips!!

Ha det bäst!
Kram//Sara

PS. Provdockorna var ju oxå fina :)

Sessan

Sessan
Våran pussgurka