tisdag 5 januari 2010

Säg det med blommor......

Var på på en blomsteraffär igår där dom sålde ut en massa blommor. Allt i kyldisken (snittblommor) kostade 20 kr!!!!!!! Så det blev några buntar med rosor och liljor. Köpte även vita hyacinter och vita amaryllisar. Även en del av krukväxterna kostade endast 20 kr ex Danskt julträd(med vita bär)2 sådana blev det,plus lite annat smått och gott.
















Tiden går verkligen fort, snart är det dax att sjösätta båten. Skylten som jag fick av moster i somras hänger i köket, som en påminnelse om att vi ofta är ute med båten.
Ibland vill man att tiden ska gå fort men vi ska hinna med en resa till Kina först, innan det blir sjösättning. Det bär iväg till Peking i slutet av mars, ska bli så kul och spännande. Herr`n i huset fyller 50 och så har vi silverbröllop på samma dag.


Nu ska jag koka lite kaffe och smaska på något gott får se vad jag hittar i mina gömmor.

1 kommentar:

Mittljuvaskafferi sa...

Låter härligt med en resa,
skulle själv vilja iväg i år men får vänta tills nästa år när min gubbe fyller 50.
Jag tyckte det var jättefiffigt med de gummimattorna. skulle jag behöva här hemma =0)
Ha de bra kram/Birgitta

Sessan

Sessan
Våran pussgurka