fredag 26 februari 2010

Trevlig helg

Här är vi.....jag som bloggar och hon som sitter i knät,Skrållan alltså. I helgen är jag ledig, underbart jobbade mycket förra helgen i snökaos, kör ju mycket bil i mitt jobb så nog kändes det att det var 23 grader kallt. Det svåraste var att hitta parkering, fick ta en av snöhögarna och hoppas på det bästa(att man kom loss)
Påsar är roligt att sy, så det blev två nya en för socker och en för mjöl.
Mr H var ute och tog några kort på våran gata, vitt vackert och halt.
I eftermiddag ska vi på något roligt nämligen en Kina träff, med dom andra som vi ska resa med till Peking. Spännande och se vad det är för trevligt sällskap. Vi blev 24 st. som ska ut på äventyr. I morgon blir det en miniutflykt med en vännina, runt om i bygden.

Ska iväg och storhandla, konstigt när man nästan bara är två kvar i familjen,lillen bor hemma ibland. Men eftersom jag är van att laga mat till ca 8 personer så blir det att jag fortsätter med det av bara farten, det är ju bra med matlådor (tycker pojkarna med, när de kommer hem) På söndag blir det bullbak och chokladbollar har lovat att fylla de två äldstas frysboxar med lite fika bröd. Mellangrabben flyttar den här helgen så det får väl bli lite inflyttningsfika.

4 kommentarer:

.Malin sa...

Då ses vi kanske ut på nån loppis! ;)
Åh vad jag tänkte på er när ni jobbade förra helgen! DÅ va det skönt att man va hemma! ;)
Annars så saknar jag er som tusan!
Hälsa alla från mig och massa med kramar till underbara du!
Kram
Malin

Anonym sa...

Hej din gamla rugguggla..Snygga säckar,fin text,stämplar?
Trevlig helg på dej,kram annika

Bittan sa...

Ha en trevlig kväll
så ses vi imorgon:-)

~~ Kram Bittan~~

Cathrin sa...

Hej hej!! Har du adressen till dina grabbar??? Tänkte om man ska åka på ett fikabesök, ha,ha.
Hörde ni varit i mina trakter.....fy skäms på er att ni inte tittade förbi.

Så fina påsar du gjort......något sådant står på min "att göra lista" om 100 år.

Kram Cathrin

Sessan

Sessan
Våran pussgurka