fredag 21 maj 2010

Vatten vatten bara lite vatten.........

På tal om vatten, så tycker vi det är trevligt att vattnet är där det ska vara, nämligen i sjön. I går kväll öste det ner där vi bor. Våran lilla väg ner till uthuset ligger hos grannen. Det är smutsigt överallt där vattnet har dragit fram.

Eftersom vi har båt så ska ju den dekoreras med lite hemtrevliga saker.


Passade på att göra om en gammal tavla. Att båten heter Queen Anne går väl inte att ta miste på.
Här kommer det en bild på det som en gång var en liten väg ner till uthuset. Det blir till att skyffla upp allt och bära tillbaks det. Tänk va vatten kan ställa till med.
Jobbade i detta väder i natt, kör ju runt i kommunen. När jag åkte hem inatt var det väldigt dimmigt så jag fick stanna på vägen hem för att se var vägen tog vägen. Det var stora stenar och enorma vattensamlingar på vägen, inte trevligt alls.

Men nu skiner solen, ska iväg till båten ikväll.


Ha de/



2 kommentarer:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Hej!

Jag får börja med att tacka för kommentaren det värmer, men jag får också önska dig lycka till. Det kommer du att klara av galant, vi får stötta varandra så kommer detta bli en succé tror jag :)
Vad fina saker du gjort din båt kommer verkligen att bli fin.
P.S Min hundar hälsar så gott till din söta vove :)
Ta hand om dig
Kram Lisa

Cathrin sa...

Hej hej!! Ja men gha jag blir galen ....vi skulle ju oxå varit på Visingsö, men läglogt nog så kom grävmaskinen till vår trädgård och det var bara tvunget att gå före, SKIT.

Oj vad du pyntar och gör fint i båten, med segelbåt som i bland ligger ner kan man inte ha för mycket bröte (som sambon kallar det).
hoppas vi kan ses en annan gång på böljan den blå.

Kram Cathrin

Sessan

Sessan
Våran pussgurka