söndag 12 september 2010

Rotmos i salen

Lugnet före stormen, ännu har ingen kommit så jag hinner duka. Har plockat in vita stora hortensior som passar bra med det gamla lila porslinet. Idag blev det mat som våra barn gillar, nämligen rotmos och fläsklägg. Får ju passa på när jag är ledig att laga rejäl husmanskost, det tar ju lite tid.
Här har vi kommit till efterrätten, nämligen äppelpaj med gräddig vaniljsås.......mmmmmmm så gott. Sitter just nu och bara pustar, magen känns fyrkantig detta tillstånd kallas nog "paltkoma"(tur jag var ute och gick med stavarna innan middagen)
Store sonen ringde och frågade om jag ville ha en gammal citra som han hittade på Eriks hjälpen, och det ville jag. Förra helgen stod jag och höll i en annan citra men orkade inte bära runt den på stan, men nu har jag en ändå.....trallala ..... har en gammal trumpet också, fattas bara en fiol. Tänkte skaffa mej en harpa men då sa mannen nej..det räcker med en gammal harpa i det här huset....undra va han menar med det???????
Citran låg i en gammal trälåda, kan alltid vara en bra inrednings detalj någonstans. Har nu tvättat av sakerna och placerat ut dom i huset .....ja jag är nöjd med detta loppisköp.

2 kommentarer:

Elzie sa...

Jag bara älskar er matsal. Den ser så fräsch ut. Och när det sen serveras rotmos och fläsklägg, ja då hade även jag satt mig, om jag hade varit närvarande, haha. Det är något av det godaste jag vet nämligen!

Vilken cittra! Och vilken son som ringer och frågar! Tror aldrig min son hade gjort något sådant.

Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Bittan sa...

hej !

Det lät gott mmmmmm.
En cittra !Snart kan du fixa din orkester, säg till om du behöver en reservharpa :-)

Hur har du det i veckan el nästa ? Snart dags för nåt kul eller ?

Kram B

Sessan

Sessan
Våran pussgurka