tisdag 5 oktober 2010

Höstblandning

Så här blev den min lilla fiol, vit och vacker hänger den som prydnad på min nymålade vägg.
Kanske ska måla fodralet........har inte bestämt mej, kanske kan man ha det till något annat, en gömma för snapsen!!!!!
En törstig hund, som hänger i baren undrar vad en sån liten sockerbit kan tycka om? Får nog bli vatten.
En närbild på tapeten som jag har använt till pianorummet. Tycker att den är snygg i sina vita och svarta bokstäver, med snyggt typsnitt.När jag skulle städa upp efter mej så passade jag på att rensa lite i baren, lite!!!!!!!!!!!! mannen hade 39 whiskeykartonger (tomma) som en prydnad ovanför baren......herregud Mr H nu får du göra något åt detta.... så det blev att slänga det mesta, behöll endast ett fåtal (11 olika flaskor med whiskey hade han) Nu är det dammat och snyggt i våran bar.
Bild på byråknopp, är i porslin och passade så fint till byrån som jag målade inköpt på Åhlens.
Årets glögg med smak av saffran....tog två stycken, vackra flaskor i guld.
Min cyklamen har fått flytta in, den är väldigt stor eftersom den har stått ute hela sommaren. Nu är det massvis med knoppar, så jag hoppas att dom ska blomma ut.

1 kommentar:

Om Franskt Lantliv sa...

Roligt att läsa din blogg. Ser att vi har samma smak när det gäller tapeter:)

Kram kram

Annika

Sessan

Sessan
Våran pussgurka