torsdag 10 februari 2011

Dagens Meny

Vi börjar med hembakta semlor till 11-kaffet.
Till middag serveras det saffransdoftande fiskgryta med lite godsaker i som tex lax, torsk, räkor, vin, och grädde. Till detta tar vi fyllt bröd!!!! ja jag kommer knappast ihåg vad det var jag fyllde det med, men tror det var ajvar och oliver kanske lite fetaost.
Desserten är från "halvåtta hos mig" nämligen äggtoddy(äggulor, socker och vispad grädde)...jag trodde inte jag tyckte om sånt här med konjak och pulverkaffe, samt kakao och florsocker i små högar.Men det var den godaste dessert jag ätit, bara att blanda ihop alla smaker och stoppa i munnen....MUMS.

1 kommentar:

Bittan sa...

Såg ju inte helt fel ut.....men här är de vatten å bröd som gäller det närmaste halvåret :-)
Vi har haft en underbar resa nu gäller det att banta och spara pengar .... sen drar vi västerut igen !!! Enda problemet e tiden för mig är det 8 på kvällen men klockan här står visst på 2 nu. Gissa om det går att sova . NOT!
Hörs nästa v .
Kraaaaaaam

Sessan

Sessan
Våran pussgurka