tisdag 31 maj 2011

Trädgårdsvandring

Vi tar en liten tur i trädgården, den som jag inte har pysslat i mer än två gånger i år. Har inte haft ork eller lust. Under tiden vi går här i gröngräset ska jag berätta om min härliga söndag morsdag alltså. Mellan sonen kom vid lunchtid med rosor...härliga rosa lime färgade.
Jag trodde inte det skulle bli något mer för de andra barnen brukar glömma!!!! På eftermiddagen ringer den store sonen och vill träffa mej på Tabergstoppen.....Jaha då var det dax för fika...trodde jag nej nej nej jag fick en golfklubba i handen. Nu ska vi spela äventyrsgolf, sa sonen och jag som är måttligt förtjust i golf...men fick hålla god min. Det blåste och småregnade hela tiden.
Vem tror ni vann hela skiten?????? Det gjorde jag till allas förvåning...ångrar att jag sa, den som vinner bjuder på fika.
På kvällen gick jag och Mr H ut med hunden, runt Västersjön. Iklädd kappa och handskar (så kallt och regnigt) då ringer lilleman!!!! vill ni komma på middag ????om vi vill, trodde inte det var sant..han flyttade 1 april till eget boende.
Nötfärsbiffar potatis och sås avslutades med chokladpudding och grädde...hans kommentar var att han ändå skulle göra lite matlådor så vi kunde ju få smaka. Det var en bra avslutning på söndagen, runda o goa.
( trädet i mitten är persika, får se hur mycket frukt det bär i år)
På våran vandring runt sjön sa jag till Mr H....det var väldigt vad det doftar liljekonvalj här. Tittade runt och såg att vi stod nästan i en hel skog av liljekonvaljer..... underbart.
Avslutar med att två silverlampor är färdiga, ska nog byta till andra skärmar men man tar vad man haver så länge.
Ha de /

1 kommentar:

Carina sa...

Hej! Vad kul att du hittade till min blogg och att du ville länka. Jätteroligt :)

Sessan

Sessan
Våran pussgurka