fredag 11 oktober 2013

Höstdukning.


 Jag har gjort en höstdukning för kommande bjudning. Pumpor och en näckrosljusslinga fick pryda köksbordet. Lite löv, rosor, mossa och ljus.
 Uppochner vända vinglas fick bli ljusstake med rosor i kupan.
 Rosor i små glas till var och en på tallrik och kökshanddukar till servetter.
 Det fick bli höst i tv-rummet också. Fårskinn, renskinn och kuddar med djurmotiv i gråskala.
Har förberett en del av maten till i morgon, så nu sitter jag och slappar framför tvn. Var ute i skogen och plockade trattisar tidigare i dag, men det var dåligt av den varan. Tur att jag har kvar sen förra året. Jag ska nämligen ha trattkantarell soppa till förrätt (med en skvätt sherry i).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trattkantarellsoppa,mmmm,det låter mums! Hoppas att kvällen blev lyckad. Själv har jag jobbat och börjar 7 i morgon igen! Kram Gilla

Cicci H sa...

Så fiffigt att vända på glasen till ljus/blomma. :-)

Sessan

Sessan
Våran pussgurka